Iedereen communiceert altijd. Non-verbaal en verbaal. Online communiceren is niet meer weg te denken. Een website hoort bij de basis. Maar wat vertel je op social media? Kies je voor Facebook of Instagram? En hoe ga je dat bijhouden? Doe het goed of doe het niet is mijn advies. Die heb je dan maar vast…

Case

Wat heeft een ICT bedrijf te vertellen op social media? De directie van KOI (detacheringsbureau voor ICT-ers) gaf mij de opdracht om hun werknemers over de streep te trekken. Door middel van een actieve workshop heb ik hen enthousiast gekregen om toch met social media aan de slag te gaan. Hiervoor gebruikte ik hun eigen ‘unique buying points’: waarom kiest iemand voor KOI? Deze punten vertaalden we naar contentstrategie, voor website en social media. Doordat ik social media vergeleek met een tijdschrift viel het kwartje. Vaste rubrieken, leuke wetenswaardigheden en inhoudelijke artikelen. Ze kregen er zelfs lol in… Missie geslaagd.

communicatie

Bekijk aanbevelingen op mijn LinkedIn-pagina