Merkstrategie

Wat is jouw verhaal? En wat zijn jouw ambities? Waarom doe je wat je doet? En vertel je dat op een onderscheidende manier zodat jouw klanten je meteen herkennen? Omdat je je onderscheidt van de concurrentie én dat consequent uitdraagt in al jouw marketing?

Ik help jou bij het maken van scherpe keuzes en zorg voor een consequente uitvoering in alle marketinguitingen.

Case

De welzijnsorganisatie Malkander in Ede was een paar jaar geleden ontstaan door een fusie van 3 andere organisaties. Na de fusie was het ‘business as usual’, maar na een paar jaar bleek dat er geen eenduidig nieuw verhaal was ontstaan. Zowel voor de medewerkers als voor de inwoners en subsidieverstrekkers was er een onduidelijk beeld wie nu Malkander is. In een aantal sessies hebben we samen met de collega’s het verhaal van Malkander (zowel de historie als de ambitie) opnieuw beschreven. Ook hebben we de missie en visie herijkt. Daarnaast hebben we op basis van het brandhouse model© de ankerwaarden, de aspiratiewaarden en eigenwaarde vastgelegd en geduid. Zo ontstond er een boekje waarin alles werd beschreven. Een boekje alleen is niet voldoende om de waarden uit te dragen. Dit vergt een continue proces, en dat begint al bij het sollicitatiegesprek (internal branding) en voert uiteindelijk door naar alle communicatiemiddelen (external branding).

Bekijk aanbevelingen op mijn LinkedIn-pagina